مجله سلامت

تبلیغات

درباره وب


آرشیو مطالب

امکانات وب


هر آنچه باید در مورد عفونت کلیه بدانید

عفونت کلیوی، همچنین به عنوان عفونت کلیوی یا پیلونفریت شناخته می شود، نوعی عفونت مجاری ادراری است.باکتری اغلب مثانه یا مجرای ادرار را آلوده می کند و به یکی از کلیه ها گسترش می یابد.زنان اغلب تحت تأثیر عفونت های کلیوی، مادران باردار، کودکان زیر 2 سال و افراد بالای 60 سال قرار می گیرند.عفونت های کلیوی به میزان 3 تا 4 مرد در هر 10،000 و 15 تا 17 در هر 10،000 زن تاثیر می گذارد.
این مقاله علائم یک عفونت کلیه را تشریح می کند و نحوه تشخیص، پیشگیری و درمان آن را توضیح می دهد.

 


برچسب‌ها:

آیا داروی آنتی هیستامین کلماستین به بیماران ام اس کمک می کند؟

محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی اثر داروی آنتی هیستامین کلماستین (antihistamine clemastine fumarate) در بیماران مبتلا به ام اس دریافتند، این دارو منجر به بهبود عملکرد سیستم عصبی بیماران می‌شود.
این مطالعه برای اولین بار است که نشان می‌دهد یک دارو به صورت کاملا ایمن قادر به بازیابی عملکرد مغز در بیماری هایی است که سیستم عصبی آسیب می‌بیند.
درمان‌های رایج ام اس فقط از حمله سیستم ایمنی به میلین جلوگیری می‌کنند، ولی قادر به ترمیم آسیب وارد شده به سیستم عصبی نیست.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد داروی آنتی هیستامین کلماستین قادر به ترمیم میلین و بازسازی عملکرد اعصاب است. محققان برای آزمایش‌های اولیه از این روش درمانی در 50 بیمار مبتلا به ام اس عودکننده استفاده کردند.
سیستم بینایی معمولا اولین ناحیه‌ای است که در بیماران آسیب می‌بیند.

 


برچسب‌ها:

آیا مکمل های ویتامین Dبه درمان سندروم روده کمک می کنند؟

افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر می توانند علائم آنها را با مصرف مکمل های ویتامین D کاهش دهند. این نتیجه گیری یک مطالعه جدید است که اخیرا در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک بیماری است که بر روده بزرگ تاثیر می گذارد. علائم عبارتند از درد شکم، اسهال، نفخ و یبوست.

برآورد شده است که IBS در حدود 12 درصد از مردم در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و زنان تقریبا دو برابر احتمال ابتلا به این بیماری را در مردان دارند.

دقیقا چه چیزی باعث می شود IBS یک رمز و راز باقی بماند، هرچند برخی از غذاها و حوادث زندگی استرس زا و برخی از عوامل شناخته شده دیگر برای این وضعیت هستند.

 


برچسب‌ها:

درمان اسهال با خوراکی های ساده

یکی از رایج ترین بیماری های عفونی اسهال می باشد. بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه بهداشت و سلامت جهانی معمولا از هر 10 نفر، 9 نفر تجربه ابتلا به اسهال را داشته اند. اسهال در واقع بیماری است که در آن بیماری در طول روز بیش از 3 بار دچار مدفوع روان و مایع می شود. بیشتر اسهال ها به خاطر عفونت های روده بوجود می آیند. افرادی که به اسهال دچار شده اند به سرعت آب بدن خود را از دست می دهند. اینگونه افراد باید مصرف آب خود را افزایش دهند تا بی آبی باعث بروز مشکلات دیگری نشود. ما در این مقاله از مجله پزشکی رایان درمان قصد داریم تا شما را با خوراکی های ساده ای برای درمان اسهال آشنا کنیم.

 

درمان اسهال با مواد خوراکی


برچسب‌ها:

7 روش خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی پوست زیر بغل آسان نخواهد بود و این خود بر مشکل خواهد افزود. به همین دلیل بسیاری از افراد خجالت کشیده و نمی توانند لباس مورد علاقه ی خود را بپوشند . اما دیگر لازم نیست نگران باشید، در این مقاله از مجله ی پزشکی رایان درمان روشهای طبیعی را معرفی خواهیم کرد که می تواند موجب رفع تیرگی زیر بغل گردند.

 

رفع تیرگی زیر بغل


برچسب‌ها:

11 نوع روش درمان لکه‌ های پوستی

لکه های پوستی عمیق معمولا از بین نمی روند و اغلب آن‌ ها ناشی از آکنه شدید هستند. بعضی از درمان‌ های خانگی امکان دارد موجب بهبود نسبی ظاهر زخم‌ ها و بهبود وضعیت پوست در چهره افراد گردد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل مختلف ایجاد لکه های پوستی و همین طور راه‌ های مختلف درمان آن که کمتر به آن ها پرداخته شده ، صحبت کنیم و شما با مطالعه این مقاله راه مقابله با این مشکل را خواهید یافت .

 

 11 نوع روش درمان لکه‌ های پوستی و دلایل بروز


برچسب‌ها:

روش خانگی رفع پینه آرنج و زانو

تیره شدن رنگ پوست آرنج و زانو یک مشکل رایج (مخصوصا در میان نسل های آفریقایی ، آسیایی و آمریکایی) می باشد . این موضوع باعث شده که افراد مختلف قادر به انتخاب لباس دلخواه خود نباشند .بنابر این ما تصمیم گرفته ایم که در این مقاله در مورد پینه ، نحوه پیشگیری از تیرگی پوست و روش هایی برای رفع پینه آرنج و زانو و سایر مناطق خشک و تیره پوست صحبت کنیم و به شما بیاموزیم که چگونه تیرگی این مناطق را در عرض فقط چند هفته رفع کنید.

 

پینه آرنج و زانو


برچسب‌ها:

نکات ورزشی که خانم ها باید رعایت کنند

یک سبک زندگی فعال برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. فعالیت روزانه باعث کاهش خطرات بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته می‌شود. ورزش علاوه بر اینها با سلامت روانی و بهبود عملکرد ادراکی هم مرتبط است.

نیازی نیست یک دونده مسافت‌های بلند باشید تا از سلامت بهتری برخوردار شوید. مهمترین چیز این است که فعالیت بدنی را به کلی ترک نکنید، زیرا کمک می‌کند:

  • قلب‌تان تقویت شود
  • بدنتان قوی شود
  • و وزن مناسب را حفظ کنید

ترفندی که برای فعال ماندن به کار می‌گیریم یافتن کاری است که از آن لذت می‌برید. برای برخی افراد، همراهی یک دوست در ورزش باعث جذابیت آن می‌شود.

 


برچسب‌ها:

هیچ گاه این اشتباهات زیبایی را انجام ندهید

مسواک زدن بعد از قهوه

 

 

این درست است که اسید یا قند در قهوه، لیموناد و آب میوه در پوسته بیرونی دندان، مینای دندان را می خورد. اما سعی نکنید از آنها دور بمانید. هنگامی که دندان های خود را درست پس از اینکه غذای اسیدی یا نوشیدنی میل کردید بشویید مینای دندان را از بین میبرد. در عوض، ان را با آب  خوب بشویید و حداقل 1 ساعت صبر کنید. حتی بهتر است مسواک را  قبل از اینکه شیر بخورید بزنید.


برچسب‌ها:

خواص زعفران برای پوست

خواص زعفران برای سلامتی ما بسیار است. از مهمترین خواص زعفران میتوان به خاصیت ارام بخش بودن ان اشاره کرد. همچنین مصرف ان خون پریودی را باز کرده و دل درد را کم میکند.
اما ایا میدانید زعفران برای زیبایی پوست و سلامت پوست هم بسیار پر فایده است ؟

 

خواص زعفران برای پوست و زیبایی پوست


برچسب‌ها:

آشنایی با گیاهانی برای درمان پوسیدگی دندان

تخمین زده میشود ۹۸ درصد مردم دچار پوسیدگی دندان باشند، که بیشتر در فاصلهٔ سنی ۵ تا ۱۵ به خاطر ایجاد ایمنی در برابر باکتری ها، مخصوصاً انواع مختلف استرپتوکوک، است.  پیش از فلوریددار کردن آب های آشامیدنی در قرن بیستم، پوسیدگی دندان مشکل بزرگ تری بود. از دوران های باستان تا قرن نوزدهم، گیاه درمان گرها خیلی تلاش می کردند چیزی برای مراقبت از دندانها بیابند و توانستند چند گیاه مؤثر را پیدا کنند.

 

پوسیدگی دندان


برچسب‌ها:

روش های خانگی در درمان زخم

درخت چای مفید در درمان زخم

 

بسیاری از گیاه درمان گر ها هستند که  روغن درخت چای را در جعبهٔ کمک های اولیه همراه خود دارند ، و به عنوان یک گندزدای در دسترس از آن استفاده می کنند . گیاه درمان گر ها به مفید بودن آن اعتقاد دارند. تأثیر روغن درخت چای بر علیه طیف گسترده ای از باکتریها نشان داده شده است. چون روغن درخت چای در برخی افراد باعث تحریک پوست می شود، گیاه درمانگر ها رقیق کردن چند قطرهٔ آن را با چند قاشق غذاخوری روغن گیاهی توصیه می کنند. اگر این هم پوست را تحریک کند، از مصرف مجدد آن خودداری کنید. روغن درخت چای، یا هر روغن اسانس دیگر را نخورید. این ها بسیار غلیظ هستند، و مقدار کم بسیاری از آنها میتواند سمی باشد.

 

 

درمان زخم

 


برچسب‌ها:

درمان التهاب لوزه در طب سنتی

التهاب لوزه ها نشان می دهد که بدن در مقابل عفونت از خود دفاع می کند. در اینجا گیاهانی برای کمک به این دفاع و نیز کاهش التهاب و درمان التهاب لوزه معرفی می شوند.  اکیناسه مفید در درمان التهاب لوزه : گیاهانی که دستگاه ایمنی بدن را تقویت کنند تقریباً در درمان تمام عفونت ها مفیدند. اکیناسه یکی از این گیاهان است که بیگانه خواری، یعنی تخریب باکتری ها و ویروس ها توسط انواع خاصی از گویچه های سفید خون، را تحریک میکند. همانند بسیاری عفونت های درمان و گلو،  مصرف همراه اکیناسه و گلدن سیل را توصیه می شود که این هم گندزدا، آنتی بیوتیک، و محرک دستگاه ایمنی است. حتما این روش را در درمان التهاب لوزه امتحان کنید و نتیجه ان را ببینید.

 

 

درمان التهاب لوزه


برچسب‌ها:

روش های طبیعی برای درمان هپاتیت

بیماری هپاتیت یکی از بیماری های کبدی می باشد. این بیماری در واقع التهاب کبد است. بیماری هپاتیت دارای چند نوع است که طریقه ابتلا به هرکدام متفاوت است. ابتلا به برخی از نوع ها از طریق ویروس است و برخی دیگر به نوع برنامه غذایی فرد ربط دارد. نوع B شایع ترین انواع هپاتیت است که از طریق روابط جنسی نیز انتقال می ابد.

 

درمان هپاتیت


برچسب‌ها:

روش های برطرف کردن کک و مک روی پوست

کک مک و لکه ها می تواند بر اثر تماس مسقیم نور آفتاب با پوست به وجود آیند. این لکه ها برای پوست ضرری ندارند اما زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی افراد ترجیح می دهند برای افزایش زیبایی این لک ها را کم رنگ تر کرده و یا از بین ببرند. در ادامه به راه های طبیعی برای کم رنگ کردن واز بین بردن و همچنین جلوگیری از بروزاین لک ها می پردازیم.

 

 


برچسب‌ها:

صفحات سایت